Vi Tillsammans

Alla inlägg under november 2015

Av Milla - 23 november 2015 09:03

Av Milla - 23 november 2015 09:01

Men igår va vi klara så då slog vi på strömbrytarna. Antagligen såg de borta på Jämtkraft mätare att de va tänt hos oss igen *hahaha

Av Milla - 23 november 2015 08:57

Fyller ju år på torsdag så jag har bakat lite tårtbottnar å så. Planerar att baka mina "lussebullar" idag. Bakade tårtbottnar i olika färger, men den röda sjunker ner i mitten. Vet inte varför...prövade 2 ggr å de blev exakt likadan....superkonstigt.

Den gröna är verkligen GRÖN! =D

Prövade baka i en ny form som ja ärvt, då blev de en banan/tigerkaka med florsocker och silverglitter på.

Av Milla - 19 november 2015 22:19

Bengt Magnusson från tv4 nyheterna! 1 av de jag sagt i flera år skulle passa. Någon skrev på Facebook "-Bästa sen Arne Weise" Å de måste ja verkligen hålla med om!

Av Milla - 19 november 2015 22:16

Ja å Harry gick till svågerns skog idag, å hämtade hem en advents gran! De gör ja aldrig om själv igen, lr ja -utan bär/drag hjälp iaf. Harry kunde inte hjälpa mig med de direkt! ;)

Väl hemma märkte jag att den kanske va i största laget! *hehe Tur den ska vara ute på baksidan ;)

Av Milla - 19 november 2015 07:40

Snart är jag klar med jul slingorna ute, alla fönster är putsade och julgardinerna uppsatta. Stakarna och stjärnorna börjar också va klara, men de är bara någon enstaka stjärna tänd. Jag är hellre ute i god tid än stressar med alla mina måsten. Många har nog en inre lista på hur man "måste" göra för att känna att man är klar till jul. Många struntar nog i det totalt också, men de kan inte jag *hehe...
Men först ska jag fylla år! Och iom att det är 1a advent ett par dagar efter min födelsedag, så har jag själv bestämt att de ska va advent i huset from 26e november, och julen får tidigast plockas bort efter min mans födelsedag den 5e januari. Sen brukar de både bli liiite saker innan, å de står kvar liiite längre. Hahaha, jag älskar helt enkelt de här med julen!

Prövade en ny matfärg som ja fick av mamma, den var jättelätt att använda å löste sig fantastiskt lätt. Har en tanke med 3 färgade tårtor i år. Vit och grön blev bra, men den röda får bli fredagsfika på makens jobb. Den sjönk lite i mitten ;) men lite glasyr på de så blir de en fin verkstads kaka. De är van vid att få mina misslyckade bakverk som fika - hahaha!!

Av Milla - 19 november 2015 07:25

Torsdagsmorgon, förra veckan, kom den sista höleverans till stallet. Vi träffade på kvällen, ett häst gäng å familjer, å hjälptes åt för att få upp de på logen. Logbron är inte riktigt klar, så vi bildade kedja å körde "langen går". Jobbigt men de gick över förväntan. Efteråt blev de fika i stallet med glögg, kaffe, te, varm choklad å kakor.

Av Milla - 6 november 2015 21:59

Idag har jag och mamsen gjort den årliga tunnbrödsbakningen. Snabbt, smidigt och trots våra krämpor, åkte vi glada hem med ett par backar fulla med bröd till jul. Härligt!!!

Skapa flashcards