Vi Tillsammans

Alla inlägg under mars 2014

Av Milla - 31 mars 2014 11:57

Har varit soligt å fint i flera dagar, lite småmulet å någon snöskur de senaste dygnen dock. Sommartid är de iaf!! Dags å ta fram lite utemöbler, men de kommer när de kommer... lite småsvårt med handen som inte ska aanvändas som vanligt än. Börjar å bli förkyld, de e väl typiskt när de blir finväder?! Ändå har jag varit noga med att inte klä av mig när ja suttit i solen.

Idag kommer Maya hem, min "extra syster"...inga riktiga blodsband, men så gott som. Hennes mamma dog i fredags, och vi ska börja plocka i hennes lght. Usch, ser verkligen inte fram emit de...inte äns ett år sedan hennes pappa dog, å då städades deras hus ur å såldes. De är väl den fördelen nu, att de inte är lika stort och mycket.

Av Milla - 20 mars 2014 21:58

Mått illa, haft magvärk å skumt tryck/värk vid nyckelbenen/axlarna...å trött och frysen. Avbokade tiden för stygntagning på handen...går till sjuksyster-grannen å fixar de imorgon ist. Nu alvedon och sängen... G'natt!

Av Milla - 19 mars 2014 19:57

Idag fick jag hämta ut medecin som ska hjälpa min ägglossning på traven. Som de flesta vet så har vi i många år försökt skaffa barn, men hittills misslyckats. Min GBP operation va ett steg på vägen, då läkarna tror att min övervikt är den enda anledning till vår barnlöshet. Så nu när vikten, steg 1, minskat så blev den här medecinen steg 2. Steg 3, som jag hoppas vi slipper, är IVF. Men för den krävs ytterligare några kilons viktnedgång. Så de får ja väl kalla "Steg 3 A och B" då. Dom kilona ska jag ner i vilket fall som helst, men de får ta den tid de tar, om vi nu lyckas bli med barn med hjälp av Pergotime, som medecinen heter. Annars vill jag ju givetvis att de försvinner så snabbt som möjligt, å med de är enda egentliga nackdelen, att huden kanske inte hinner med att strama till sig. Men de får jag ta...jag tar vad som än kommer i min väg, bara jag blir gravid, så vi iaf kan få ett barn. Vi fick missfall i november, i v.7, 6+4.

Av Milla - 18 mars 2014 18:51

Drog igenom 2 säsonger av The Walking Dead igår å idag...rätt nice när man bara kan playa en serie man inte sett. Man får ju dagarna att gå iaf... Snön har vräkt ner sen i söndagskväll, så ute finns de ju å göra, MEN de kan ju inte jag som e enhänt. Ska försöka mig på å dra av golvet med dammsugaren i morgon lr torsdag. Lite tjorvigt lär de va å koppla ihop, men de ska nog gå...

Av Milla - 14 mars 2014 13:42

Passar på då vädret är dåligt, å varken jag eller hunden e fit för utomhus aktiviteter efter våra operationer.

Av Milla - 6 mars 2014 20:39

Av Milla - 5 mars 2014 22:08

Åkte på Djungel huset med min kusin idag, sammanöagt hade vi med oss 6 barn, vi va som ett eget litet dagis ;-) Barnen hade roligt och sprang runt som en skock med vilda apor, å åt o drack, och stuttsa å klättra osv. Ingen som gnällde när de va dags att åka hemåt, så man kan ju anta att de var rätt så nöjda själv.
Under kvällen bjöd Embla o hennes kompis Steffi på konsert med bla "What does the fox say" å nu ligger de förhoppningsvis och sover ..de är iaf tyst på deras rum.
Ska väl knyta mig jag med...ska opereras imorgon igen...men e väl lite nervis, känner inte alls för å spva, men tog alvedon för en stund sen, så de ska väl förhoppningsvis hjälpa mig att somna.

Tjilevippen!

Av Milla - 2 mars 2014 00:12

Nu vankas natten, känns skönt å lägga sig. Haft en dag med full rulle från morgon till kväll. I varje rum sussas de sött, svärmor med hunden Lexi i ett rum, i Emblas rum ligger Heléne o Adele i hennes säng, Thomas o Adrian i bäddsoffan o Leon i spjälsängen, å inne hos mig o Larsa sover Embla på madrassen och Harry brevid. Go 'natt!!

Skapa flashcards