Vi Tillsammans

Alla inlägg under april 2014

Av Milla - 13 april 2014 15:07

Känns så förgäves....kämpar så gått de går, både fysiskt och psykiskt. Hur mycket ska man orka med? Känns som det aldrig blir vår tur. Vet att felet ligger hos mig, dock går inget att förklara. Folk säger, tänk inte så. Men vi vet ju att så är fallet. Orkar snart inte med det här längtande och alla drömmar som följer. Kanske bara är en svacka jag känner av, visst. Men de finns där, de dystra tankarna. Hoppet börjar svalna, när alla ansträngningar lyser med frånvaron av ett önskat resultat.

...

Av Milla - 11 april 2014 23:05

Nähä...inte ikväll heller...hade hoppats på de. Blir väl på söndag säkert...hoppas jag....

Av Milla - 10 april 2014 22:31

Tidig morgon i stallet med Hanna, varpå vi hann göra allt utan vatten klart innan vi åkte hem kl 9. Sen vidare till stan kl 10 med mamma och farmor, och handlade på diverse affärer lite smått å gott..e ju påsk snart så de kanske blåser förbi en å annan påsk kärring. Sen hem, kasta in varorna, en sväng med hunden, å sen hämta Zeke på dagis 13.45 Lugnade ner sig lite efter de, mellis å lite mys. Sen när han gick hem var de dags å fixa middag, å sen efter lite "Fast & Loud", världens bästa bilprogram, å kaffe, blev se stallet igen. Fixade klart å tog in hästarna. Käkade paj som ja tagit med, å sen skulle vi ut å rida en sväng...jag fick dock hoppa av å gå hem efter bara en liten bit, då Calle markerade på vä. bak. Kollade honom men hittade inget...kanske sträckt sig när han sprungit i den leriga hagen...min gamle man    Våtvärmande arnika omslag blev det, å hoppas att det blir bättre. Fil med sylt å hårdbröd med örtsalami, får avsluta denna kväll.
Pöss!

Min underbara älskade häst, världens bästa vän       

Av Milla - 9 april 2014 20:22

Känns som tiden står still, de är en evighet bort...men ändå går dagarna ganska fort. Fortare än jag vill, för det känns som om saker som ska göras samlas på hög. Usch, gillar inte riktigt de här känslorna. Kanske blir de bättre när ja får börja va i stallet med de bästa igen...

Av Milla - 7 april 2014 19:59

    

Ja, idag har det snöat, igen...men är det inte riktigt aprilväder?! Iom dagens väder så har det varit en riktig innedag idag...passat på å tvätta, tittat på "De regnar köttbullar 2" och bakat blåbärspaj tills ikväll, är ju säsongsstart på Game Of Thrones - som vi har längtat!!!

Får väl ta en extra promenad imorgon då, så att kilona fortsätter att gå nedåt...tyvärr gick de lite upåt nu när jag käkade hormontabletterna. Å mitt upp i allt så ska jag ju bli förkyld också...e så nedrans typiskt... Är de lite bättre väder ute imorgon, så ska ja sätta fast dunet på mitt stora ris på framsidan. Snart påsk ju!   

Skapa flashcards