Vi Tillsammans

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Milla - 7 november 2014 11:43

Bara för att jag behöver sätta upp nåra stolpar i hagen till en såkallad "lunch hage", med automatisk fodergrind, så har de blivet en liten frysen skorpa. Min man går försöka hjälpa mig att stolpa då min trasiga hand inte pallar sådant längre. Ska enligt vädret bli lite mildare i helgen/början av veckan, så vi får passa på då.

Mer som fryser när de är kallt är vattnet i hagen, så Jimmy har byggt en egen version av "Thermobar" som var igång inatt för att prövas. Vattnet hade en jättetunn ishinna som gick sönder bara jag tryckte fingrarna emot den, så det verkar fungera. Wohoo!! Den syns till höger på bilden ;)

För att de ska bli lite mjukt och varmt i vindskyddet åt hästarna, så har vi köpt halm och lagt in där. Så nu kan de vila gott där inne om de känner för de!

Skapa flashcards