Vi Tillsammans

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Milla - 15 september 2013 19:58

Jaha, då var helgen slut och imorgon vankas de vardag och jobb. Bakade mjukstut i lördags med mor o far, till min morbrors 50 års kalas. På eftermiddagen kom Helené med alla barnen å hunden, så vi åkte upp till stallet och hälsade på hästarna och pojkarna hjjälpte mig att ge Calle och Vinda mat. Väl uppe i stallet igen så tänkte jag att de var smart att låta hundarna busa av sig innan vi kom hem. 3 sekunder senare kom Harry och Lexie springande å va tok blöta o skitiga...de hade sprungit rakt igenom dyng kasa 0 full med koskit! Kul---NOT!! Så de blev snabbdusch för dem i stallet och den välschamponerat bad hemma.

Till middag passa vi på att grilla, vem säger att de måste va fin väder för att grilla ?? Speciellt när man har en så bra å lättsam grill som vi har. Sen kvällsmys med lite chips och ostkrokar.

Idag passade vi på att titta på film på förmiddagen, Polarexpressen  ..nä'rå, vi längtar inte alls till jul 

När familjen Ottosson packat ihop och åkt hem, passade vi på att vara lite duktiga. Kört sopsorteringen, pantat, handlat lite, varit i stallet och vattnat/fodrat hästarna, dammsuga, tvätta,  klippa gräset, köra bort lite kompost, och lite smått börjat att göra klart för vintern ute. Faktiskt tyckte jag vi va rätt duktig att hinna allt de här  tills nu,. Har dessutom hunnit ducha å   -t mitt ligger i badet. Nu blir det lite te o ljusmys!          

Ovido - Quiz & Flashcards